Saturday, February 20, 2010

Daftar-ed


MEDAN KETERANGAN
Kad Pengenalan 871008xxxxxx
Nama ADLI xxx xxxxx
Tarikh Lahir 08 Oct 1987
Jantina LELAKI
Lokaliti 099 / 19 / 01 / 003 - JLN/LRG ENGGANG TIMOR
Daerah Mengundi 099 / 19 / 01 - ENGGANG UTARA
DUN 099 / 19 - BUKIT ANTARABANGSA
Parlimen 099 - AMPANG
Negeri SELANGOR

Yeah, itulah yang terpapar (adjusted with xxx) selepas aku masukkan nombor IC di laman SPR. Aku dah buat.
Korang tak nak buat, lantak koranglah.

Ramai yang tak nak buat, tapi aku buat.
Sebab apa, sebab aku nakkan satu kuasa.
Walaupun aku ada sekali sahaja yang layak untuk memangkah.
Tapi satu pangkah itu penting.

Apalah sangat kuasa, dengan satu pangkah saja dari aku.
Tapi ramai memekak, melolong dan menghina dikeliling aku.
Tapi mereka tak daftar.
Mereka tau nak memekik dan melolong.
Di situ ada kuasa, tapi tak mahu ambil.

Kuasa satu pangkah secara lahirnya memang tak kuat.
Tapi kita dah ada peluang untuk mengumpul setiap satu kuasa dari kita menjadi kuasa yang besar.
Kuasa besar yang mampu menggerunkan sesiapa saja.
Kuasa Rakyat.

Korang boleh ambil bahagian dalam proses ini.
Proses apa?
Inilah proses Demokrasi seperti termaktub dalam perlembagaan.
Yalah, elok lagi diam dari melolong dan memaki hamun tak menentu.

Tak setuju? Apalah, demokrasilah, apalah?
Nak buat bagaimana? Anda ada solusi lain?
Tapi inilah yang termampu buat masa sekarang.
Pilihlah pihak yang sama aspirasi dan perjuangan dengan korang.

Mungkin satu hari nanti, mereka akan memenuhi kehendak korang sebagaimana korang impikan.
Jumpa nanti 2012 @ 2013, InsyaAllah.


p/s 1: Saya juga patriotik...

p/s 2: Orang kata, kalau dah mendaftar dapat RM200? tak de pun. Answer: Itu special punya!!!

Cerita Hak
Cerita Patriotik

THE STRUGGLE TO SAVE THE GLOBAL ENVIRONMENT IS IN ONE WAY MUCH MORE DIFFICULT THAN THE STRUGGLE TO VANQUISH HITLER, FOR THIS TIME THE WAR IS WITH OURSELVES. WE ARE THE ENEMY, JUST AS WE HAVE ONLY OURSELVES AS ALLIES -Al Gore-

No comments: