Tuesday, October 13, 2009

Adoyai! Sogan Dibueknyo


Apalah nasib badan. Member kamcing sendiri pun ter'dajal'kan aku sendiri. Aku tau kau tak sengaja. Tapi yang kau pergi buat benda mengarut tu apahal. Adus.. Aku yang terkena, depan orang ramai pulak tuh.


Sedang pula tu, aku elok je seronok kelas dah habis, dah tak pandang kiri kanan dah terus melulu nak keluar dari pintu Dewan Kuliah tu. Tiba-tiba pulak yang kau angkat Fire Extingusiher(FE) biru tu kat tengah jalan buat apa? Elok FE tu digunakan untuk sendal pintu selain dari fungsi utamanya memadam kebakaran di waktu kecemasan, kau pergi alih buat apa. Aku apa lagi, terlanggar la dengan menatang tuh. Adussss... sakit kaki aku. Kalau aku Stephen Chow dalam Shaolin Soccer, dah melayang agaknya FE tu aku sepak, tapi kena kepala orang lain pulak nanti.


Tak kesah sangat pasal sakit kaki tu, tapi disebabkan tragedi tu, abis air muka aku nak letak mana. Ramai orang tengah tunggu nak masuk DK tu tau tak? Dah tu aku boleh pulak tersepak kat situ. Kantoi semua orang tengok aku. Malu den dibueknyo. Dah tu pulak kau boleh nak ngelat kata aku pulak yang tak nampak kau buat benda tu. Kau kata aku sebelah kau dan boleh elak FE tersebut.


Adus, kalau bukan aku pun kalau kena pada orang lain, orang tu pula malu. Kesian la, kita sama-sama kawan. Jangan la begini. Kalau aku ada salah silap kat kau, aku mintak maaf la awal-awal.


(Kisah ini sengaja ditulis didalam ayat bersahaja dan tidak mengikut mana aturan bahasa Melayu langsung.)


FEAR IS THE PATH TO THE DARK SIDE. FEAR LEADS TO ANGER. ANGER LEADS TO HATE. HATE... LEADS TO SUFFERING.
- Master Yoda -

2 comments:

wan mohd basyir said...

aku x tau nk ckp pe...tp kkdng inilah akan wat ko terkenang waktu2 yg berlalu bersama kami...hehehe=)

Aderi Aryasu said...

sbb tu la ape yg aku trmampu, aku cuba nukilkan disini.. he3