Tuesday, September 27, 2011

Footbal Manager (FM) 2008 – Local Area Network (LAN) 8


Act VIII

Aok mencari merata-rata pemain yang hebat ataupun bakal menjadi hebat. Tapi dana yang sedikit membataskan usahanya itu. Kadang-kadang itu, Aok mencuba-cuba nasib untuk meminjamkan pemain-pemain kami (Iley, Hamiz, Apis dan aku) namun sekor pun tak layan. Ada satu masa tu aku datang jumpa Aok, dia nampak macam tekanan jugak la sebab susah nak dapatkan pemain. Jadi atas merasa kasihan aku mencadangkan dia untuk meminjam Vincent Kompany (terlalu muda) dan Peter Crouch (agak tak boleh pakai) dari team aku ke Tottenham. Aku pun rasa dapat mengurangkan beban untuk train Kompany dan Crouch pula susah untuk dijualkan.

Peter Crouch.

Maka Aok pun menghantar request untuk loan pemain aku. Pada kebiasaannya orang akan click agree untuk meneruskan perjanjian. Tapi aku ada ubah sedikit terms and condition dalam kes Aok. Terms tersebut adalah “Pemain-pemain ini tidak dibenarkan bermain menentang pasukan asalnya (Liverpool – team aku)”. Dan Aok pula yang sentiasa klik ‘Next’ dan ‘Agree’ tidak perasan term tersebut. Well, tanpa banyak tanya dan cerita maka confirmlah Vincent Kompany dan Peter Crouch menjadi pemain Tottenham Hotspurs di bawah kendalian Aok. Kuranglah beban Aok dari segi pertahanan dan serangan.

Pelik Bin Ajaib, itulah nama lain yang patut aku bagi pada Aok. Tak pasal-pasal Crouch dengan Kompany jadi hebat gila bawah kendalian Aok. Entah jampi mana dia pakai ataupun tonik apa dia bagi kat dua orang player tu. Takkan bagi steroid kut, mana ada option boleh bagi steroid pada player. Crouch score banyak goal, Kompany defend hebat gila susah nak tembus. Aku pun menjadi cuak, elok dari kesian tiba-tiba Aok jadi genuine title contender. Tapi dalam masa yang sama aku pun rasa happy sikit sebab pemain aku jugak tu yang hebat. Musim depan dia balik la ke Liverpool.



Nasib baik aku ada buat satu clause terms tu. Hehehe. Tibalah masanya Tottenham Hotspurs versus Liverpool. Aku dah agak yang Aok tak perasan clause tu. Sedang aku menyusun pemain-pemain aku tiba –tiba Aok tanya sebab pelik tak boleh nak letak Crouch dan Kompany dalam kesebelasan utamanya mahupun sebagai pemain simpanan. Aku pun explain pada dia, yang aku ada letak clause dimana Crouch dan Kompany tak boleh main lawan team aku, Liverpool. Aku tak tau perasaan Aok time tu, mungkin frust atau bengang bila tau keadaan sebenar. Tapi nak buat macam mana, aku mesti nak lindungi team aku jugak. Hahahaha. Ok what? Aok dapat player free (bayar gaji je) dan tiba-tiba hebat pulak tu. Kira ok la tu. Sorry ye Aok. NgehNgehNgeh.

Dan akhirnya, perlawanan yang dilangsungkan agak mendebarkan jugak pada aku, seingat aku la. Tapi keputusan akhir memihak pada aku. Menang tipis je pun. Tanpa Crouch dan juga Kompany, Aok masih dapat memberi saingan yang mendebarkan. Kes pertemuan Aok dengan team budak-budak ni yang lain, aku tak berapa ingat. Tapi sekejap jugak era Aok bermain dengan kami. Tak selama yang aku, Hamiz, Iley dan Apis dah rasa.

Hebat sebenarnya, sebab ketika Tottenham di ‘Auto-pilot’ kan, masa tu aku main sorang sebab orang lain dah balik raya, aku saksikan sendiri yang Tottenham bawah Aok ni masuk final Champions League berlawan dengan Real Madrid. Namun, apakan daya menentang Real Madrid, kalah jua Tottenham ‘auto-pilot’ tersebut. Namun, untuk Tottenham bermain di final Champions League adalah amat memeranjatkan, ok!

Hahaha, kelakar juga ingatkan balik masa Aok nak loan player aku dulu. Tapi banyak lagi cerita bila ada konflik untuk membeli pemain antara kami berlima. InsyaAllah ada masa disambungkan lagi kisah FM ni walaupun entah ape-ape. Hehehe.




"DAVID BECKHAM IS BRITAIN'S FINEST STRIKER OF A FOOTBALL NOT BECAUSE OF GOD-GIVEN TALENT BUT BECAUSE HE PRACTISES WITH A RELENTLESS APPLICATION THAT THE VAST MAJORITY OF LESS GIFTED WOULDN'T CONTEMPLATE" – Sir Alex Ferguson –

No comments: